.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس جمهور سکان هدایت ورزش و جوانان را به دست کدام دسته خواهد سپرد؟
باید دید رئیس جمهور از میان طیف مدیران اجرایی دارای کارنامه در ورزش، مدیران کارآزموده دانشگاهی و گزینه‌های دم دستی در دولت کدام دسته را برای هدایت ورزش به جای سجادی انتخاب خواهد کرد؟
رئیس جمهور سکان هدایت ورزش و جوانان را به دست کدام دسته خواهد سپرد؟

شمال نیوز: نامه استعفای حمید سجادی از وزارت ورزش و جوانان روی میز رییس‌جمهور در انتظار امضا و البته معرفی جانشین است.

 

به گزارش شمال نیوز، حمید سجادی که با امید و آرزوهای رنگین ورزشی‌ها به عنوان یک قهرمان شناخته شده ورزش ایران در آسیا و جهان، گام به وزارتخانه گذاشت، از همان ابتدا با چالش های بزرگی روبرو شد که از دوره سلطانی فر برای او به ارث رسیده بود.

 

بعداز پایان کرونا، ورزش هنوز از خواب و تعطیلی طولانی خارج نشده بود که اتفافات سیاسی و التهابات اجتماعی سال گذشته کشور، با واکنش چندین ورزشکار ، وزارت ورزش و جوانان را با حواشی بزرگی درگیر کرد. 

 

وقایع تلخ جام جهانی قطر در کنار نتایج تیم ملی نیز فشارها را دوچندان کرد و بعداز تهدیدات کمیته بین‌المللی المپیک در مورد ارتباط برخی اتفاقات با ناآرامی‌ها، کار به تحریم حمید سجادی از سوی اتحادیه اروپا کشید.

 

با اینحال اعتراضات پیاپی نمایندگان و کارت زردهای پیاپی بهارستان به سجادی، باعث استیضاح او نشد اما حادثه سقوط بالگرد حامل وی در اسفندماه سال گذشته باعث شده تا وزیر ورزش عطای کار در این سمت را به لقایش ببخشد و برای دومین بار استعفایش را تقدیم رئیس جمهور کند. استعفایی که با توجه به شرایط آشفته ورزش و مجامع فدراسیون‌ها، به بن بست خوردن واگذاری پرسپولیس و استقلال بعداز اختلاف با سازمان خصوصی‌سازی و همچنین روابط سرد با نهادهای بین‌المللی و تعلیق انتخابات چند فدراسیون بلاتکلیف، اینبار قطعا پذیرفته خواهد شد.

 

در این میان برخی گزینه‌ها برای جانشینی سجادی گمانه‌زنی شده‌اند و مشخص نیست آیا انتخاب نهایی رئیس جمهور از بین این چهره‌های مطرح سابق ورزشی و مدیریتی کشور باشد یا از جامعه دانشگاهی انتخاب خواهد شد.

 

 تا این لحظه اخبار غیررسمی حاکی از رقابت دو طیف مدیران اجرایی و دانشگاهی برای سپردن سکان هدایت وزارت ورزش و جوانان در ادامه دولت سیدابراهیم رییسی است. 

 

در میان گزینه های اجرایی باسابقه حضور در سطوح بالای مدیریتی ورزش کشور نام محمد عباسی، اولین وزیر ورزش و جوانان بعداز تشکیل آن در دولت محمود احمدی‌نژاد که سابقه وزارت تعاون را نیز دارد ، کیومرث هاشمی معاون سابق سازمان ورزش در دوره محمد علی‌آبادی و مدیر کمیته ملی المپیک که معاون تندرستی و ورزش دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش نیز بود، محمد آخوندی سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی و عضو کنونی شورای اسلامی شهر تهران که با رای بالا نماینده مردم پایتخت شده و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه کلانشهر تهران را نیز برعهده دارد، آخوندی عضو موظف هیات مدیره بنیاد احسان بوده و حالا تبحر خاصی در بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات و تدوین برنامه های کلان پیدا کرده است، به چشم می‌خورد.

 

در راس چهره های دانشگاهی هم نام دکتر علیرضا فارسی به چشم می‌خورد. او البته در ابتدای دولت نیز گزینه وزارت ورزش بود اما گویا ساختمان سئول حالا به او پیشنهاد شده است. استاد روانشناسی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیشتر از سایر نامزدها برای جانشینی حمید سجادی مطرح است و برنامه مدونی برای خروج ورزش از بن بست فعلی ارائه داده است. ورزش پیش از این محمود گودرزی را به عنوان یک وزیر دانشگاهی بالای سر خود دیده که بخاطر روحیه متمایز دانشگاهیان و اساتید دوره کم تنش و آرامی در حواشی را رقم زد و البته حرکت به سمت استفاده از دانش روز در ورزش افزایش یافت.

 

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دیگر چهره ورزشی و قهرمان المپیک با سبقه دانشگاهی است که با کارنامه عمرانی قابل دفاع در فدراسیون کشتی در صف کاندیداها دیده می‌شود. روحیه تعامل در او البته کمتر دیده شده و معمولا در حال تنش و چالش با مدیران و نهادهای بالادستی بوده است هرچند این حملات با مقاصد و منافع شخصی انجام نمی‌شود. دبیر طی یکسال اخیر مواضعی اتخاذ کرده که از سوی بخشی از جامعه با انتقاد روبرو شده و سوژه شبکه‌های اجتماعی بوده است. اختلاف او با رسول خادم و حسن یزدانی، صالحی امیری و مناف هاشمی مدیران قبلی و فعلی کمیته المپیک، و همچنین درگیری علنی با پولادگر که به عذرخواهی خودش ختم شد، هنوز جزو اخبار داغ ورزش است.

 

نام سیدمحمد پولادگر معاون فعلی سجادی در وزارتخانه، هم مطرح شده است که البته خودش دلیل بسیاری از اصطکاک ها در راس برخی فدراسیون‌ها است. هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو و پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک ، یکی از منتقدان جدی او با وجود آشتی دبیر ، هنوز بر سر مواضع خود علیه پولادگر باقی مانده است.

 

در صف مدیران اجرایی دولت نیز بهادری جهرمی سخنگوی دولت، منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار سابق تهران، محمدحسن نامی وزیر سابق ارتباطات به چشم می‌خورد.

 

باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور ماموریت اداره حوزه ورزش و جوانان در ادامه دوساله عمر دولت را به کدام یک از گزینه‌های موجود خواهد سپرد. 

 

در این میان گزینه‌هایی چون سینا کلهر و یامین پور به عنوان معاونین سجادی هم تلاش دارند در رایزنی ها برای صندلی وزارت، نام‌شان گنجانده شود اما اقبال چندانی نسبت به انتخاب آنها و معرفی شان به مجلس وجود ندارد، بخصوص که اینبار وکلای ملت با هر گزینه‌ای برای نشستن در صدر ورزشی‌ها کنار نمی‌آیند./ تابناک


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.